29 Ağustos 2012 Çarşamba

Çapa Değişimi


Aliağadan ayrılırken mustafa erkenin ve serbülentin verdiği bir kullacacağımız bir adette yedek çapa ile denize açıldık.10 metre 10'luk zincir ve ek olarak 100 metre uzunluğunda 16'lık halat eklenmişti. İlk durağımız olan çeşme limanında bu çapa ile demirledik.çapa taramadı.
 Bu kırmızı balon gibi olan parça ırgatın yerine kullanılıyor aliağada.ipi veya zinciri sabitleyip hafif oval şekilde tekneyi hareket ettirince çapayı aşağıdan alarak balonun yuvarlak kısmına kadar getiriyor.size de boşta olan zincir ya da halatı elinizle tekne üzerine toplamak kalıyor.ve buna yalancı ırgat diyorlar.
Kuşadasına demirlediğimizde yine bu sistemi kullandık.ertesi sabah bizi gırgır teknesi yerimizden oynatınca bir daha çapa tutmadı ve hep taradı.kaptanım nurtekin aran çapa almalısın dedi.bizi tonoza bağlandık.sert esen  ve kuşadasının limanının kendisne has özelliğinden çapa alamlıydım. sanayiye gittim kilo ile satılıyor ve kilosu 9 tl. ben 12 kğ'lık çapa almalıymışım. sanayideki hurdacıdan aldığım eksantrik mili ve 14 'lük demirle demirci ustasına çapayı yaptırdım. sami ve can ile yeni çapayı srvis filikası ile limana attık.
 kuşadası limanındayım ve üsteki çapayı taktık yandakini yedeğe aldım.
Kuşadası setur marinadan günlük gezi teknelrinin olduğu güvercinliada yolundaki bağlama noktasındayım.
 Hedefimiz olan boynuzbükü koyuna demirledikten sonra iki defa benim kuşadasında yaptırdığım çapa taramış.sağolsunlar restoran çalışanalrı gerekli tedbirleri almışlar.
önerileri ağır bir çapa almam oldu.marmatis hisarönünden mehmeti aradım ve kendisinden 16 kğ ağırlığındaki bu çapayı aldım.hisarönünden marmarise dolmuş ile gönderdi.marmaristen teyzemin kocası mehmet abim getirdi ve ben aynı gün akşam üzeri teslim aldım.
hemen koya haraket ettim.

ve servis filikam ile tekneme çapayı ulaştırdım.Halatı ve ekli zinciri çektim baktım ki zincir ve halat çapaya dolanmış yumak oluşturmuşlar.Gözlerime inanamadım.iyi ki gelmişim. tekrardan çapayı değiştirdim ve bu çapayı kullanmaya başladım.o gündür artık bir problem kalmadı.







çeşmede sahil güvenlik kontrolünden sonra belediyeye ait herhelde jandarma karakolunun karşısında demirledik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder